
Od kilku lat rośnie zainteresowanie zawodem stylisty fryzur – fryzjera. Coraz częściej osoby dorosłe i aktywne zawodowo decydują się na zmianę ścieżki kariery i podążanie za pasją. Zatem, jak zostać fryzjerem? Czy każdy może pracować jako stylista fryzur?
Po pierwsze ważne, aby osoba decydująca się na ten zawód zastanowiła się czy ma odpowiednie predyspozycje, cechy charakteru, usposobienie. Dobry kontakt z klientem to podstawa, chęć ciągłego rozwoju i uczenia się to kolejny ważny aspekt – bez tego ani rusz!
Najpopularniejszym sposobem na zdobycie wiedzy potrzebnej do wykonywania zawodu fryzjera jest uczęszczanie do szkoły oferującej edukację pod tym kątem. Mogą to być zatem licea fryzjerskie, technika, lub też szkoły policealne, w których kształcić się można w systemie stacjonarnym lub zaocznym. Absolwent tego rodzaju szkół otrzymuje tytuł technika usług fryzjerskich, w związku z czym może pracować w zawodzie. Kształcenie trwa 2 lub 4 lata – w zależności od wybranej szkoły. W tym czasie dowiesz się, jak wykonywać usługi fryzjerskie, jak wybierać oraz obsługiwać podstawowe narzędzia oraz jak dobierać fryzurę, kolorystykę włosów oraz zabiegi pielęgnacyjne do potrzeb klientki. Co więcej, takie szkoły przygotowują również do otworzenia własnej działalności gospodarczej. Dzięki nim zdobędziesz wiedzę w zakresie organizacji pracy zakładu, finansów oraz kierowania zespołem pracowników. Nauka kończy się egzaminem zawodowym składającym się z części teoretycznej oraz praktycznej.




AUTOR
Marlena Mańko
Założycielka Kairos Edu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zawodzie fryzjer damski. Od 2004 roku instruktorka kilku wiodących marek kosmetyków fryzjerskich. Organizatorka szkoleń Master Class z upięć wieczorowych, koloryzacji, barberingu. Właścicielka salonu Studio Kairos w Radzyniu Podlaskim. Założycielka Akademii Kairos Edu oraz projektu Kairos Edu – szkolenia fryzjerskie. Projekt ten cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród fryzjerów, chcących rzetelnie odpowiadać na potrzeby rynku. Jej szkolenia są wysoko oceniane przez odbiorców za fachowość, prosty przekaz i ciekawe techniki pracy.