
Panująca pandemia niewątpliwie wpłynęła negatywnie na branże usługowe, w tym salony fryzjerskie czy kosmetyczne. Jak przetrwać trudny okres związany z pandemią koronawirusa? Jak efektywnie wykorzystać czas? Jak zadbać o swój biznes? Jak wygląda rzeczywistość fryzjera w czasach pandemii? Przygotowałam dla Was praktyczne porady, które warto wprowadzić w życie Waszych biznesów.
Inwestuj w siebie!
Całe szczęście salony fryzjerskie znów są otwarte! Fryzjer to przecież kontakt z żywą osobą, usługa, działanie. Jednak warto pamiętać, że dla dobra własnego biznesu oraz swojego rozwoju wiele rzeczy możesz zrobić zdalnie!
Oto kilka przykładów, z których osobiście korzystam i polecam:
• Blogi. Śledząc najnowsze trendy, poznając opinie ekspertów na temat najlepszych narzędzi do pracy poszerzasz swoją wiedzę i sama budujesz pozycję profesjonalisty i eksperta!
• Filmy instruktażowe. Cały czas powtarzam, że dobry fryzjer to ten, który nie przestaje się uczyć! Szperając w internecie na pewno natkniesz się na mnóstwo ciekawej wiedzy prezentowanej w przystępnych treściach wideo.
• Szkolenia online. To idealne rozwiązania między innymi dla osób początkujących. W internecie znajdziesz szeroką ofertę kursów i szkoleń online, które są obecnie niezwykle popularne. Inwestycja w samorozwój to pierwszy krok do podjęcia wymarzonej pracy, poszerzenia swoich usług, zdobycia nowych umiejętności!
Czas pełen ograniczeń, tymczasowego braku pracy lub po prostu zmniejszonej liczby klientów to doskonały moment na poszerzanie swoich umiejętności oraz podjęcie nowych wyzwań. Ja w momencie największych obostrzeń i niepewnego czasu wystartowałam z Kairos Edu Akademią Online, która oferuje profesjonalne szkolenia fryzjerskie.
Media społecznościowe!
Działaj i bądź aktywna. Facebook, Instagram, YouTube – wybierz kanał i formę, w której czujesz się najlepiej i bądź w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Możliwości jest naprawdę wiele – od publikacji ciekawych fryzur, po filmiki instruktażowe czy transmisje live! Social media to nieograniczone możliwości promocji i reklamy Twojego biznesu.
Zasady bezpieczeństwa i higieny!

Wracając do działalności w salonach musimy pamiętać o przestrzeganiu wytycznych GIS dla zakładów fryzjerskich. Zalecenia dotyczące zachowania bezpieczeństwa higieny pracy są bardzo szczegółowe, dlatego ja przypomnę tylko kilka podstawowych:
W salonie może przebywać tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi. Same wizyty należy umawiać telefonicznie bądź przez internet i zachować odstęp czasu pomiędzy klientami, aby się nie mijali. Zaleca się organizację pracy salonu w systemie zmianowym z jedną długą przerwą na zmianę, podczas której należy dokładnie przewietrzyć i zdezynfekować pomieszczenie. Pomiędzy samymi zmianami pracowników należy zachować odstęp czasu, aby podobnie jak klienci, nie mijali się ze sobą. Na obsługę nie można czekać w poczekalni, a na zewnątrz. Z tego względu do salonu należy przychodzić na umówioną godzinę.
Sytuacja, w której się obecnie znajdujemy jest trudna, nietypowa i z pewnością nieprzewidywalna. Wymaga od nas, fryzjerów trochę odwagi, umiejętności dostosowania i przede wszystkim otwartości na zmiany!


AUTOR
Marlena Mańko
Założycielka Kairos Edu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zawodzie fryzjer damski. Od 2004 roku instruktorka kilku wiodących marek kosmetyków fryzjerskich. Organizatorka szkoleń Master Class z upięć wieczorowych, koloryzacji, barberingu. Właścicielka salonu Studio Kairos w Radzyniu Podlaskim. Założycielka Akademii Kairos Edu oraz projektu Kairos Edu – szkolenia fryzjerskie. Projekt ten cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród fryzjerów, chcących rzetelnie odpowiadać na potrzeby rynku. Jej szkolenia są wysoko oceniane przez odbiorców za fachowość, prosty przekaz i ciekawe techniki pracy.